برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در مشهد + فیلم ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و میدان فلسطین در مشهد | فوت عابر پیاده در تصادف با کامیون (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) مرکز فرماندهی آتش نشانی و مدیریت بحران مشهد ساخته می‌شود دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق نمایشگاه بین‌المللی پرچمدار دیپلماسی اقتصادی مدیریت شهری مشهد است
سرخط خبرها

لزوم گسترش آموزش‌های مردمی در حوزه آتش‌نشانی

  • کد خبر: ۲۱۳۲۹۵
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
لزوم گسترش آموزش‌های مردمی در حوزه آتش‌نشانی
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باید منطبق بر برنامه ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد را توسعه دهیم و متناسب با نیاز شهر و در کنار آن نیرو‌های آموزش دیده را نیز افزایش دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی در همایش آتش‌نشانان داوطلب که امروز ۳ اسفند ماه در تالار شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵ ایستگاه فعال در محدوده و خارج از محدود شهر بر پا است ۱۶۰۰ نیروی آتش نشان که ۱۵۰۰ تا از نیروی عملیاتی هستند و حدود ۳۶۰ خودرو در عملیات‌ها استفاده می‌شود.

به گفته وی، باید منطبق بر برنامه ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد را توسعه دهیم و متناسب با نیاز شهر و در کنار آن نیرو‌های آموزش دیده را نیز افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: ما اماکن متعدد مسکونی، تجاری و درمانی داریم که قطعا هرآنچه که در بحث توسعه انجام دهیم مشارکت مردم را نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد یادآورشد: این موضوع تنها با انجام اموزش و فرهنگسازی در بطن جامعه ایجاد می‌سود بحث اموزش‌های مردمی در اولویت ما قرار دارد.

یعقوبی در ادامه گفت بالغ بر ۱۴هزار داوطلب داریم که باید در این شهر بزرگ گسترش یابد زمانی که شهروندان آموزش ببینند در شرایط پیشگیری کار ما بهتر پیش می‌رود و این ایمنی در شهر بزرگ مشهد گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: مسلما باید عدد و اعتبار به این بخش را گسترش دهیم و با یک شتاب بیشتری بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در سطح شهر ایجاد شود ما به دنبال این هستیم حتی داوطلبان ما حتی در عملیات‌ها هم در کنار ما باشند.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: خدمت داوطلبانه بدون هیچ چشم داشتی و کاری که دشواری خاص خود را دارد بسیار با ارزش است. کار داوطلبانه در همه حوزه ها لازم است در حوزه اتش‌نشانی ضروری است چون جان انسان‌ها در میان است لذا آموزش های مردمی در این حوزه باید گسترش یابد.

یعقوبی ادامه داد: شعار اینکه در هر خانواده یک آتش‌نشان شعار بسیار باارزشی است که باید در جامعه تسری یابد. هرچقدر داوطلبان آموزش ببینند و  به اطرافیان خود این آموزش را  ارائه دهند. هزینه‌های سربار جامعه کمتر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->